már.
21.

Bútor boldog és bizakodó

Minden jó, ha jó a vége. De mi van akkor, ha már az eleje is jó?
Erre a kérdésre az idei ralibajnokság végén kapjuk meg a választ.
Méghozzá Bútor Róberttől és Tóth Imrétől.

298486_218709574854153_815067682_n_1.jpg

Az utolsó, vagy talán az utolsó előtti pillanatban vált biztossá, hogy a páros azzal az autóval állhat rajthoz a hazai sorozatban, amellyel igazán szeretett volna, vagyis egy Peugeot 207 Super2000-essel. Bútornak ez volt a vágya – s teljesült. Mi ez, ha nem ideális szezonkezdet?!

„Hosszú tárgyalások után értük el a célunkat, s állapodtunk meg a Peugeot Hungáriával. Esetünkben tényleg nem túlzás, hogy az utolsó előtti pillanatban, hiszen hat órával azelőtt kaptuk meg a hazai importőr írásos válaszát a támogatásról, hogy összehívtam egy csapatmegbeszélést, amelyen azt közöltem volna a fiúkkal, hogy nem jött össze a Peugeot-projekt. Így viszont azt mondhattam el, hogy nagyon is összejött és készülhetünk az álmunk valóra váltására. Köszönöm a Peugeot Hungáriának, hogy erre lehetőségünk van, igyekszünk meghálálni a bizalmat” – mondta Bútor.

Az első feladat kipipálva, hiszen a siker receptje a raliban úgy kezdődik: végy egy jó autót…
315361_218709324854178_1826132198_n_1.jpg

Nos, ez megvan. A recept aztán úgy folytatódik: adj hozzá egy jó pilótát és egy jó navigátort. Ez is rendben van. Aki ismeri az utóbbi, majd’ két évtizedben sikert sikerre halmozó Bútor Róbertet és a rendkívül rutinos, nem mellesleg háromszoros abszolút bajnok navigátor Tóth Imrét, annak nem lehetnek kérdései ezzel kapcsolatban.

Szóval a „hozzávalók” megvannak a sikerhez, úgyhogy jöhet a célmeghatározás. Bútornak nyilván az a terve, hogy a lehető legjobb pozícióban végezzen a magyar bajnokságban, sőt, ha a szerencse is mellé áll, akkor a dobogó legfelső fokán.
Ez nyilván nem lesz könnyű, már a kategóriatársak ellen sem, de azzal, hogy a magyar mezőnybe az idén visszatérnek a World Rally Carok, még kiszámíthatatlanabbá válik a bajnokság végkimenetele. De a raliban éppen ez a szép, hogy kiszámíthatatlan.

„A szokásos év eleji kérdések motoszkálnak a fejemben: mennyire tudok gyors lenni, mire leszünk képesek ezzel a technikával. Az biztos, hogy sokkal könnyebb dolgom lesz, mint az utóbbi két évben, s már csak emiatt is nagyon bizakodó és motivált vagyok. Alig várom, hogy elrajtoljon a magyar bajnokság és benne legyünk a sűrűjében. A verseny hetében száz kilométeres tesztet tervezünk, mert így lesznek a legfrissebbek az információk, így hangolódhatok rá leginkább a versenyre, így érhetem el, hogy ne legyenek kételyeim…” – nyilatkozta Bútor Róbert, aki az országos bajnokság szezonnyitóján, az április 5-7. között tartandó Eger-ralin veti be először versenykörülmények között a Peugeot 207 S2000-est.

 A csapat

TAGAI RACING TECHNOLOGY

 Ellenfelekből barátokká váltak, most barátokból „üzletfelek” (is) lesznek. Bútor Róbert az egyik legjobb cimborájától, Tagai Tamástól (egészen pontosan és hivatalosan a Tagai Racing Technology-tól) bérli a Peugeot 207-est az idei szezonra.

„Tamás nagymértékben hozzájárult a szerződés létrejöttéhez, amiért köszönet jár. Egész évben az ő csapata biztosítja majd a teljes szervizhátteret, az alkatrészeket és a mérnöki szolgáltatásokat is. Emiatt nem aggódom, a TRT csapata rendkívül rutinos, nemcsak hazai, nemzetközi viszonylatban is. A Peugeot pedig a szezonkezdet előtt megkapta az utolsó fejlesztéseket” – mondta Bútor Róbert.

Tagai Tamást nyilván arról kérdeztük, technikailag mire lehet képes a Peugeot 207-es az idei magyar bajnokságban:

 „Az utolsó fejlesztésű WRC-kkel optimális esetben nem lehet felvenni a versenyt, főleg nem a kevésbé technikás magyar pályákon. A többi ellenféllel szemben viszont abszolút esélyes lesz Robi, ami azt jelenti, hogy egész évben ott lehet a mezőny elejében. Eddig nem dolgoztunk túl sokat együtt, mindössze egy Mecsek-rali van mögöttünk, de ott jó eredményt értünk el, remélem, az idén folytatódnak a közös sikerek” – mosolygott Tagai Tamás.

 A pilóta

BÚTOR RÓBERT

 Született: 1975. március 30., Budapest

Csillagjegye: Kos

Foglalkozása: ingatlan-befektető, fejlesztő

Családi állapota: nős, felesége Judit, lányai: Dóri, Anna, Blanka

Magassága: 183 cm

Súlya: 76 kg

Első autóversenye: 1992, Mezőtúr

Első raliversenye: 1994, Esztergom-rali

Legjobb eredményei: 20x kategóriabajnok (1994 – másodosztály: abszolút, N-csoport és N2, 1997 – A5, 1999 – F2000 és A7, 2001 – F2000 és A6, 2002 – A-csoport, F2000 és A6, 2003 – F2000 és A6, 2004 – Super1600 és A6, 2006 – A-csoport és Super1600, 2007 – Super1600, 2010 – A-csoport és Super1600) abszolút harmadik (2011)

Babonája: már nincs

 

 A navigátor

TÓTH IMRE

 Született: 1968. július 28., Gyöngyös

Csillagjegye: oroszlán

Foglalkozása: ügyvezető

Családi állapota: nős, felesége Ágnes, gyermekei: Imi, Anna, Lilla

Magassága: 187 cm

Súlya: 117 kg

Első raliversenye: 1987., Salgó-rali

Legjobb eredményei: 3x abszolút magyar bajnok (2000, 2001, 2002) 3x kategóriabajnok (1996 – F2000, 1997 – F2000, 1998 – F2000)

Babonája: rengeteg van

 

 Az autó

PEUGEOT 207 S2000

 Motor: négyhengeres, 16 szelepes, elöl keresztben

Teljesítmény: 300 lóerő (Spec 3B motor)

Hengerűrtartalom: 1998 köbcenti

Nyomaték: 250 Nm

Maximális fordulatszám: 8500

Erőátvitel: összkerékhajtás

Váltó: hatfokozatú, szekvenciális

Differenciál: 2 automatikusan záró differenciál

Kormány: hidraulikus, szervó

Hosszúság: 4.03 m

Szélesség: 1.82 m

Tengelytáv: 2.56 m

Minimális súly: 1200 kg

Üzemanyagtank: 80 liter

 

Címkék: 207 Tóth Imre Peugeot TRT Bútor Robi Tagai S2000

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://pressrelease-rallyedream.blog.hu/api/trackback/id/tr295157456

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása