jan.
16.

Egységben a Magyar Autósportért

Amint azt mindenki pontosan tudja, 2013. január 20-án tisztújító közgyűlést tart a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség. Őszintén remélem, hogy ettől a naptól kezdve egy újra egységes, egyirányba húzó elnökség és tagság folytatja tovább azt a munkát, amit 2011-ben, mint az Magyar Nemzeti Autósport Szövetség elnökeként elkezdtem.  A szövetség még hivatalban lévő vezetőjeként korábban már az MNASZ hivatalos honlapján tettem közzé, hogy továbbra is vállalom az elnöki posztot, és most szeretném ugyanitt megismertetni mindenkivel saját álláspontomat az eddigi tevékenységünkről és a jövőbeli feladatainkról.

 

Mint az köztudott, a közelmúltban a Hungaroring Sport Zrt. vezetése mellett újabb fontos állami feladatokkal bíztak meg. Amikor ezt elvállaltam, azonnal éreztem

, hogy időm nagy részét leterhelik ezek a munkák, így kevés időm marad az MNASZ-elnöki feladataim ellátására. Határozott célom volt a januári közgyűlésen éppen emiatt beadni a lemondásomat, ám rengetegen kerestek meg az autósport különböző szakágaitól az elmúlt hetekben, hogy maradjak a szövetség, és egyben a sportág élén, mert a személyemben látják a belső egység megteremtésének, a teljes megbékélésnek a zálogát, valamint a mindennapi működéshez nélkülözhetetlen erkölcsi és anyagi támogatások megmaradását, további biztosítását.

Úgy döntöttem, hogy amennyiben a Tagság bizalma töretlen irányomban, továbbra is vállalom az elnöki tisztséget, amely számomra mindig is nagyon felelősségteljes, de ugyanakkor időigényes feladat. Ugyanakkor már korábban is kinyilatkoztam, hogy a jelenlegi állami feladataim miatt általam hitelesnek tartott szakemberek segítsék az elnöki munkámat a továbbiakban, mint az elnökség tagjai.

Természetesen valamennyi, általam hitelesnek tartott szake

mberrel előzetesen egyeztettem, így a január 20-i tisztújító közgyűlés delegáltjai és a teljes tagság figyelmébe ajánlom őket. Megállapodtam Móczár Péterrel, hogy vállalja el mellettem a májusban tragikus hirtelenséggel elhunyt Frank Tamás által a haláláig betöltött általános alelnöki posztot, valamint Szamos Miklóssal, az MNASZ sportszakmai alelnökével, hogy folytassa eddigi munkáját. Új elnökségi tagjelöltnek felkértem Láng Zsolt országgyűlési képviselőt, a főváros II. kerületének polgármesterét, aki a kormányzati ügyekben nyújthat számomra nélkülözhetetlen segítséget. Szintén az elnökség tagjának ajánlom Botka Endrét, aki személyes segítségemre lehet tanácsaival többek között a rallye-szakág problémáinak megoldásában.

Úgy érzem, velük együtt képes vagyok továbbvinni ezt a felelősségteljes feladatot, mint elnök. Hangsúlyozom, az autósportot is mélyen aláásó válságot akkor lehet esélyünk legyőzni, ha egységesek vagyunk, és valamennyien egyirányba toljuk az MNASZ

 szekerét. Nagy eredménynek értékelem, hogy az ismert gazdasági körülmények ellenére az elmúlt két évben nem csökkent az MNASZ vagyona, és anyagilag szilárd lábakon áll.

Mielőtt rátérnénk arra, hogy ebben az esztendőben, vagy a következő években mit szeretnénk elérni, milyen program alapján folytathatnánk a közös utat, nézzük, mi történt 2012-ben. Bevallom, csak titokban reménykedtem abban, hogy a számtalan akadály ellenére – gazdasági válság, visszalépések, a szponzorok elmaradása, Frank Tamás a Hungaroring Sport Zrt. alelnökének, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség általános alelnökének váratlan halála –, ismét sikerül úrrá lennünk a gondokon. Pedig sikerült, és a magyar emberek az autósportban is kivívták a világ csodálatát. Nagy sikernek tartom, hogy a magyar autósport töretlenül tud tovább működni – azt gondolom, ez legyen a minimális célunk 2013-ban is.

Immár 27. alkalommal került megrendezésre a Hungaroringen a Formula 1 ENI Magyar Nagydíj, ami az állami vállalatok példa nélküli összefogásának eredményeként vált sikertörténetté, amit az a több mint 200 ezer néző tanúsíthat, aki július utolsó hétvégéjén együtt szurkolt velünk együtt a mogyoródi pályán. Ismét megtöltötte a lelátókat a Hungaroringen a WTCC-világbajnoki sorozat, melyet Michelisz Norbert itthoni győzelme és a privát világbajnoki címe tett abszolút sikertörténetté. A Zengő Motorspor

t pilótájának köszönhetően az először hazánkba látogató International Superstars Series, vagy a kontinens harmadik legnépszerűbb versenysorozata, a GT Open is rengeteg embert vonzott a Hungaroringre.

Az Év futama elismerést nyerte el a Nyírádon rendezett rallycross Európa-bajnoki futam.

Ugyancsak kimagasló rendezésről adhatunk számot a terep-rallye világából, ugyanis a hőség ellenére az idei év egyik legizgalmasabb versenye volt a Hungarian Baja. 15 CEZ futamot rendeztünk és az idén hazánkban megrendezett zóna-díjkiosztón Jean Todt Úrtól átvehettük a nemzetek kupájában elért harmadik helyért járó serleget. Ebben nagy szerepe volt öt Zónabajnokunk egységünknek is.

A rendezői sikerek mellett versenyzőink is fantasztik

us sikereket értek el. Michelisz Norbert mellett Kiss Pál Tamás a GP3 mellett a WSR-sorozat királykategóriájában is bizonyította a tehetségét. A kamionosok között Kiss Norbert nem kevesebb, mint öt futamot tudott idén megnyerni, míg a terep-rallye nemzetközi világában Szalay Balázs, Fazekas Károly, Korda Erik öregbítette a magyarok jó hírét.

És vajon mik a céljaink 2013-ban? Nos, ha röviden válaszolnék erre, akkor azt mondanám, minden, ami tavaly jól működött, idén is hasonlóan működjön. Vagy inkább egy kicsit jobban.

Ha hosszabban akarnám mindezt kifejteni, akkor kezdeném azzal, hogy sok magyar emberrel együtt abban bízom, hogy 2013-ban aláírásra kerülhet a Magyar Nagydíj megrendezéséről szóló szerződés, mellyel 2021-ig meghosszabbíthatjuk a Formula-1 magyarországi jelenlétét, illetve ennek megfelelően megkezdhetjük a pálya átépítését. A Hungaroringen maradva hiszem, hogy 2013-ban is ugyanolyan sikerrel leszünk képesek megrendezni a W

TCC-világbajnoki futamot, mint tavaly, és ennek hatására jövőre is vendégül láthatjuk a világ legjobb túraautósait, akkor már a kilencszeres rallye-világbajnok, Sebastien Loebbel kiegészülve. Folytatni szeretnénk – remélhetőleg minél hosszabb ideig – a Formula 1-es Magyar Nagydíj miatt minden évben kötelező kisebb pályabírói továbbképzéseket, amelyre tavaly pályázati úton 17.200 eurós támogatást nyertünk a Nemzetközi Automobil Szövetségtől, valamint szeretnénk létrehozni az FIA regionális oktatási központját, melyből a világon összesen négy-öt létezik. Szintén az idei feladataink közé tartozik, hogy a mogyoródi versenypályán felállítsuk az MNASZ vizsgabázisát.

Tavaly bevezettük a sportrendszámot, amitől azt várjuk 2013-ban, hogy kifehéredjen a sportág. Folytatjuk a környezetvédelem és a közutak érdekében a tárgyalásokat a hivatalokkal, önkormányzatokkal és az erdészetekkel. Őszintén remélem, hogy idén is hasonló színvonalon rendezzük meg Nyírádon az autocross és a rallycross Európa-bajnoki futamokat, valamint a terep-rallye Vil

ágkupa futamot, a HunGarian Baját, és a Historic Rally EB futamot is, ugyanis ezek minden évben világszerte elvitték a magyar autósport jó hírnevét.

Hiszem, hogy a tavaly mélypontra kerülő rallye-szakág is feltámad, amire a versenyszervezőkből álló új szakágvezetés – melyet a versenyzők nagy része támogat – ígéretet is tett. Versenyzőbarát programjuk, hét-nyolc futamos bajnoki tervük teljes támogatásomat élvezi.

Tisztelt Tagság! Tisztelt versenyzők!

Tökéletesen tisztában vagyok azzal, hogy a 2013. január 20-i tisztújító közgyűlésen másként is dönthetnek a résztvevők.

Megkérnék mindenkit arra, hogy felelősségteljesen fontolja meg a döntését a Magyar Autósport érdekében.

 

Tisztelettel:

Gyulay Zsolt, az MNASZ elnöke

Budapest, 2013. 01. 16.

Címkék: MNASZ Gyulay Zsolt

Címkék: MNASZ Gyulay Zsolt

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://pressrelease-rallyedream.blog.hu/api/trackback/id/tr595022317

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása