már.
13.

Rally de Espana - Összefoglaló

 Március 8 – 10 rendezték meg a FIA Historic Európa Bajnokság első futamát, a Rally de Espana Historico-t. Magyar párosként természetesen ott volt Kövesdán András – Kerekes „Joti” József páros is, és a Team Felián Historic elkísérte őket. Andrásék tavaly októberben komoly baleset szenvedtek a Baranya Kupán, így egy teljesen új autóval álltak rajthoz. Tesztelési lehetőség nem volt, így ezt a verseny éles tesztnek számított. Már a rajtceremónián sajnos kijött az első gond az autóval, így a madridi királyi palota előtt felállított rajtkapun tolni kellett az autót. Ez a hiba péntek reggel hamar javítva lett, így a péntek esti éjszakai futamokra időben el tudtak indulni.

 „Az első 3 gyorsasági szakaszon olyan autók előztek meg, akiket általában percekkel verni szoktunk. Az autót nagyon nehéz volt úton tartani. Stabilizátor nagyon kemény volt, amit ott helyszínen nem lehet megoldani, így csak annyit tudtam tenni, hogy puhítottam a rugókon. Illetve használt gumikkal autóztunk ami megint nem tett jót az időeredményeknek.” – foglalta össze az elő versenynapot András.
 
Joti az éjszakai navigációnak kimondottan örült, hiszen ez nagyon ritka. A pályák gyönyörű tájakon vezettek végig, és nagyon jó minőségűek voltak.
Sajnos a pályák szépségét nappali fényben nem tudták élvezni, mert a verseny 2. napján a szervizparkból kiállás után újra a gyújtáskapcsoló tönkrement.  Szervizbe ugyancsak megoldható probléma lett volna, ha nem jött volna a kellemetlen közjáték. Történ ugyanis, hogy vontatás közben egy helyi fiatalember át akart futni a szerviz Vivaro és a Porsche között, de a dudálás és kiabálás ellenére nem vette észre a kötelet és átesett rajta. Szerencsére semmi sérülése nem esett, de a rendőrség nem hagyta ezt szó nélkül. Egy „helyi” szabály azt mondja, hogy tilos a kötélen vontatás és 100 eurós büntetést szabtak ki.
 
 „A verseny rendezősége is segítségünkre sietett és nagyon sajnálták, hogy evvel be kell fejeznünk a versenyt, mert kíváncsian figyelték az eredményeinket. Szerettem volna egy jó eredménnyel zárni a Spanyolt versenyt, de ez most így alakult. San Remo-ban már letesztelt, tökéletes autóval állunk rajthoz. Egyébként ez a kapcsolók hétvégéje volt.  A sors iróniája, hogy a szervizbuszban szombat éjszaka elment a világítás kapcsoló, és hosszú kilométereken keresztül sötétbe kellett a fiúknak autózni. De már ők is épségben haza értek a Porschéval. ” – mondta András
 Joti: „ azt szoktam mondani, hogy egyetlen rossz eredmény, ha nem érsz célba. Nagyon letört voltam, mert egy bosszantó kapcsoló hiba miatt kellett kiállni a versenyből. Az autónak javulni kell, hogy felvehessük a versenyt. „
 
Andrásnak nagy élmény volt, hogy ezen a versenyen az összes navigátor, akikkel éveken keresztül valaha együtt versenyzett, ott volt. Jelenlegi navigátora Joti, Jójárt Andris, Felián Ákos és Varga Laci is aki ezen a versenyen szenzációsan szervizelte a Porschét.
Március 30-ai hétvégén San Remo rally lesz a következő megmérettetés Kövesdán-Kerekes párosnak. 4 olaszországi verseny közül, az egyik legnagyobb mezőny lesz ott jelen. Lesz lehetőség bizonyítani, hogy a páros és az autó eredményesek együtt.
Fényképek, videók Team Felián Historic weboldalán, és facebook oldalán.
 
Partnereink:
Vents Hungary Bodorvent,  Bosch Car Service,  Dekorfashion,  Felián Fék,  Faktor Plussz Ingatlanforgalmazó Kft.,  Adó Gold Kft., Rollingwash – A gördülő autómosó, RacingCam.hu

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://pressrelease-rallyedream.blog.hu/api/trackback/id/tr344313670

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása