feb.
19.

Az újdonságok szezonja. „Super 2012”

Az EUROSOL RACING TEAM HUNGARY számára a 2012-es évad minden eddiginél több újdonságot hoz. Az új csapatnév mellett, amely már a szinte hagyományosan elkötelezett nemzetközi IRC szereplésre is utal két új versenyautó is érkezett a csapathoz. További érdekesség, hogy a tavalyi évben eredményesség tekintetében is „csúcsra járatott” R 3-as Honda is megmaradt, mivel komoly tervekkel, egy bajnok pilóta szeretné megismételni vagy akár túl is szárnyalni az IRC 2 WD kupában a Puskádi – Gódor páros 2011-es dobogós helyezését. A Magyar Köztársaság ORB Kupáinak Díjátadóján 2010 után tavaly ismét Különdíjat nyert Eurosol Racing Team a 2012-es Magyar Országos Rallyebajnokság futamain kívül a tavalyinál is több, minimum nyolc IRC (Intercontinental Rallye Challenge) futamon fog részt venni. Hogy milyen autókkal és milyen versenyzőkkel, az is mindjárt kiderül.

A legkomolyabb változás, hogy a csapat a terveknek megfelelően sikeresen megvásárolta Juho Hanninen 2011.-es SWRC győztes Super 2000-es Skoda Fabia versenyautóját. Az amúgy is újszerű járművet a gyári csapat „patika állapotban” adta át a napokban Mlada Boleslavban. Az új projekt szervezése még a tavalyi IRC szezon derekán elkezdődött és az utolsó előtti skóciai futamon Puskádi Jani és Gódor Barna már igen közelről és széles mosollyal vizsgálgatta az autót. Nem sokkal később sikerült eladni a nem túl sikeres VW Polo Super 2000-est, amely visszakerült ahhoz a csapathoz, ahol megszületett. Ez tovább erősítette az új autó vásárlásának lehetőségét.

Az IRC szereplés tehát folytatódik, de a Puskádi – Gódor páros immár a legmagasabb kategóriában fog rajthoz állni az új Super 2000-es Fabiával. A feladat sokkal nehezebb lesz, mint eddig bármikor és az sem kérdés, hogy az idei évben az új autó „belakása” az elsődleges cél, minél több versenykilométert abszolválva. Erre a tervek szerint hat IRC futamon lesz lehetősége Janiéknak, de hogy melyek ezek, az még nem dőlt el teljes mértékben. Minden esetre logikus lépés, hogy a korábban már sikeresen teljesített, ismert helyszínekre mindenképp visszatérjen a csapat, vagyis Korzika, Mecsek, Jalta, Ciprus szinte biztos. Ezek mellett néhány új helyszín is lesz a programban, rögtön az első a március közepén, a Kanári szigeteken rendezendő futam, ami a Puskádi – Gódor páros debütáló versenye lesz az új autóval.

Ezt megelőzően már az idei első IRC versenyen, az Azori szigeteken is szerepel a csapat, de erről kicsit később… A holt szezonban ugyanis még egy további lehetőség felmerült, mivel egy kisebb kategóriákban már bajnoksággal is büszkélkedő hazai pilótával, aki szintén a továbblépést fontolgatta, sikerült megállapodni. Így a csapat még egy új autót beszerzett, ami nem más, mint egy „vadonat új” R 2-es Skoda Fabia. Leendő pilótája Hoffer Zsolt, aki Suzukival nyert bajnokságot korábban, tavaly pedig már egy R 2-es Citroennel indult néhány hazai futamon. A kategória már nem lesz ismeretlen számára, de az autó igen. A Magyar Bajnokság összes futamán lesz lehetősége, hogy a kategória bajnokságért harcolva minél jobb eredményeket érjen el az itthon még nem látott R 2-es Fabiával.

Az új kisautó „berepülő pilótája” egy a csapat számára is igen kedves és nem ismeretlen versenyző lesz, mégpedig Vizin Laci Bácsi, aki már a jövő héten „táncba viszi” a kis Fabiát az első IRC futamon az Azori szigeteken. Számára még nem eldöntött tény, hogy milyen autóval teljesíti szokásos évi 3 – 4 IRC futamát, de sem megerősíteni, sem cáfolni nem tudjuk azt, hogy nem egyszeri alkalommal ül be a Skodába. Mindenesetre az R2-es Fabia várja leendő gazdáját az idei szezon további 6 – 7 IRC futamára, ahova a csapat mindenképp elutazik. Ha valamely versenyző úgy dönt, hogy az EUROSOL RACING TEAM HUNGARY-vel tart, a további IRC futamokra, akkor számára a csapat egy költségkímélő megoldást tud kínálni, profi háttérrel és remek hangulattal.
Végül, de nem utolsó sorban meg kell említenünk, hogy megmarad a korábbi hűséges és kiváló „harcostárs”, az R 3-as Honda Civic Type R is, amely a felújítást követően már az R 2-es Fabiához hasonlóan útban van az Azori-szigetek irányába. Pilótája a tavalyi Magyar Bajnokság 5. kategória bajnoka Krózser Menyhért (Menya) lesz, aki a korábbi évek honi sikerei után úgy döntött, hogy az IRC-ben folytatja pályafutását. Az idei szezon nyolc versenyén fog rajthoz állni a Hondával és ismerve korábbi kiváló eredményeit és versenyzési stílusát, bizton állíthatjuk, hogy az IRC 2 WD kupa egyik bajnok esélyese.

Összegezve az eddigieket az EUROSOL RACING TEAM HUNGARY a 2012-es rallye szezonra az eddigi legkomolyabb programját állította össze. A személyi összeállítás nem változik, sőt bővülni is fog, mivel a három versenyautó üzemeltetése igen komoly munka lesz. A korábbi IRC-ben eltöltött évek és sikerek vértezik fel a csapatot, hogy teljesítse idei célkitűzéseit. A logisztikailag is igen bonyolult feladatban az összes versenyautó esetében „gyári” segítség áll majd rendelkezésre, mind az autók felkészítése, mind üzemeltetése tekintetében. A Hegyaljai Zsolt által vezetett technikai személyzet így nagyon nagy segítséget kap a korábbi években is már kiválóan végzett munkájához. A csapatvezető az IRC futamokon továbbra is Csökő Zoltán marad, aki a tavalyi évhez hasonlóan a sajtóanyagok elkészítését is végzi. Azokon a versenyeken, ahol Puskádi Jani nem indul, ott Ő látja el majd a csapatvezetői feladatot, vagy mindketten. Az autókkal versenyző párosok pedig biztosak lehetnek abban, hogy olyan autókban ülhetnek, amik minden esetben a legjobb felkészítést kapták és a versenyek alkalmával is mindig rendelkezésre áll majd a kiváló technikai háttér, valamint elegendő mennyiségű tartalék alkatrész.

Az EUROSOL RACING TEAM HUNGARY nem kevesebb, mint minimum összesen tizennégy versenyen fog részt venni a 2012-es rallye szezonban a három versenyautóval. A hat Magyar Bajnoki verseny mellett nyolc IRC futam és rengeteg teszt vár a csapatra, így elmondhatjuk: raliban nem lesz hiány!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://pressrelease-rallyedream.blog.hu/api/trackback/id/tr794134238

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása